The Fishing & Hunting Channel – Közép-Európa egyetlen lokalizált horgász-vadász csatornája

A Hal a Horgász és a Szakács – Lillafüreden

A Hal a Horgász és a Szakács, egy új sorozat a Fishing and Hunting csatornán, aminek az első epizódjában Lillafüredre és környékére látogattunk el.

Először Szentlélekre egy turistaparkba érkeztünk meg, aminek a különlegessége, hogy 750 méter magasan terül el a bükki kis fennsíkon. Az itt található kalandpályát rögtön ki is próbáltuk az adrenalin növelése érdekében.

Aztán a Garadna völgyében túráztunk, mászkáltunk, ismerkedtünk a természettel. Abszolút erről is szólhat a horgászat, nem csak a folyamatos halfogás, bujkáltunk a fák között, kerestük a halakat merre mozognak.

Gyönyörű szép Garadnai sebes pisztrángokat fogtunk, piros pöttyökkel. Közben megtudtam, hogy
a tenyéssz telepeken a pisztrángoknak mindegyiknek ugyanaz az íze. Ugye minden állatnak az ízét az etetett takarmány határozza meg, és mivel ugyanazt a takarmányt kapják, ezért nincs különbség. Viszont izomszerkezetbe, testfelépítésben van. A sebes pisztrángnak sokkal masszívabb a háta, kicsikét szélesebb, a szivárványos egyöntetűbb testfelépítésű, az aranypisztrángnak egy picikét lágyabb a húsa, az albinizmus miatt vékonyabbak a rostok.

Láttam aranypisztrángokat, ami kuriózum és gasztronómiai érték.

Felmásztam a Látókőre, ahol gyönyörű volt a kilátás és közben arra gondoltam, hogy Pupa nem tudja, hogy mit hagyott ki, de viszont a mandulás pisztrángnak – amit Ő készített el – még az ízét éreztem a számba. Nagyon finom volt az étel.

Ez volt Lillafüreden, Pupával útrakeltünk, pisztrángot fogtunk, barangoltunk, főztünk, sütöttünk, nagyon jól éreztük magunkat, na és persze szeretett társainkkal a kutyákkal együtt.