The Fishing & Hunting Channel – Közép-Európa egyetlen lokalizált horgász-vadász csatornája

Bojlizás a Zoltán és Diana Horgásztó és Pihenőparkban

Meghívást kaptunk egy igen egyedinek, különlegesnek mondható horgászparkba, melyben igen csak értékes halak úszkálnak.  A Zoltán és Diana Horgásztó és Pihenőpark Budapesttől mindössze kb. 35km-re található. A két tóból álló horgász-szabadiőpark festői dombok között, gyönyörű barátságos környezetben, Etyek és Alcsútdoboz közt fekszik. A tavak mellet több hektárnyi legelő, lovarda, kültéri játszótér, és egy kisebb horgászbolt is található. Józsival a nagyobbik, 7ha területű Diana tó partján táboroztunk le, és az itt élő bajuszosok voltak a célpontok.

01 02 03 04

Főként a túloldali partot horgásztuk meg, ami körülbelül 130-135 méterre húzódott velünk szemben.  Kicsit jobbra, körülbelül fél távon volt egy sziget, amelynek a sarkait Józsi egyből kiszúrta magának. A nagy dobások miatt 0.22mm-es főzsinórt használtunk, mellyel azért óvatosan kellet fárasztani a halakat.

05 06

Az első kapásra nem is kellett sokat várni, Józsinak érkezett egy kis tükrös és egy töves a sziget sarkából. Minimálist etettünk, egyenlőre még csak dobócsővel szórtunk pár szem bojlit a végszerelékek köré. Egy ideig maradtunk ennél a technikánál, mivel szépen forogtak a halak a becsövezett bojlik körül.

07 08

Délutánra érkezett egy frissítő zápor, ami estig elhúzódott.  Folytattuk a dobócsöves etetést, úgy gondoltuk, hogy egyenlőre elég ez a kisebb mennyiség, hogy itt tartsuk a halakat. Az eső ellenére folytatódott a kapássorozat, és szépen érkeztek a potykák.

09 10 11 12

Reggelre nyoma sem maradt a tegnap délutáni esőnek, napsütéses meleg idő keltett bennünket. Előkerült a spod bot, úgy döntöttünk, hogy Red és Black bojlit, plusz pelletet fogunk spombolni. Finoman szólva meghozta a sikert ez a fajta nagyobb etetés, ugyanis egymást érték a kapások, többször is volt részünk dupla fárasztásban.

13 14 15 1617

Nagyon szép, egészséges halakat sikerült fognunk, amik ráadásul nagyon jó erőben is voltak. Élnek a tóban nagyobb példányok is, csak ekkora halsűrűség mellett nem olyan egyszerű elcsípni őket. Kiemelném a tóban élő jelölt pontyokat, melyek megfogása nem kevés pénznyereménnyel járhat! Persze titkoltan mi is szerettünk volna egy ilyen jelölt pontyot fogni, ezért úgy döntöttünk, hogy a szelektálás érdekében nagyobb csalikat fűzűnk a hajszálelőkére. Sajnos a jelölt hal még várat magára, de cserébe Józsinak sikerült egy gyönyörű színekben pompázó Koi pontyot fognia.

18 19

Ennek mozgalmas, kapás dús időszaknak köszönhetően hamar besötétedett és eljött az éjszaka. Az éjjelünk kicsit csendesebb volt, szerencsére tudtunk pihenni. Másnap azonban, ahogy előbukkant a reggeli nap, egyből megjött a halak étvágya és újból megőrültek a kapásjelzők. Folytatódott a tegnapi ponty maraton, ismét több duplafárasztás, húzós kapások, erős fárasztások vártak ránk.

2021 22 23

Végezetül érdekességképp sikerült visszafognom Józsi Koi pontyát, egy teljesen más helyről, ami bár meglepő volt, de nagyon örültem neki. Pakolás közben egy „szokásos” húzós kapásra emeltem rá, de ahogy felvettem a hallal kontaktust érzetem, ez más lesz mint a többi. Körülbelül 20 perces huzavona után sikerült a halat a part közelébe terelnem, amikor megpillantottam óriási fekete farok úszóját. Újból kitört, és ismét lehúzott 20-30 méter zsinórt az orsó dobjáról. Nehezen vissza tudtam fordítani és sikerült megpillantani a pihegő, fáradt halat. A tóban élő fekete amúr állományból vette fel egy, a csalimat. Józsi sikeresen megszákolta a halat és együtt örültünk ennek a gyönyörű monstrumnak. A hal súlya 16.5kg volt, hossza miatt pedig alig fért el a nagy pontybölcsőben. Nagyon nagy élményt nyújtott számomra ennek a halnak a kifogása, mely megkoronázta az itt töltött időnket. Fáradtan megyünk haza, ugyanis nagyon sok halat sikerült fognunk, melyek egytől egyig nagyon jó erőben voltak és jól küzdöttek. Ha tehetik ne hagyják ki, és látogassanak el a Zoltán és Diana horgásztó és pihenőparkba.