2017.05.05.

Felmelegedő időszakban a Hidegvölgyi horgásztavon

Talán mondhatjuk, hogy az ide évben az előzőekhez képest igencsak elhúzódott a tél. Szinte biztos vagyok benne, hogy sokunknak már viszketett a tenyere és szerettünk volna horgászbotot ragadni, de nagyrészt minden tavat jég borított a tavaszi időszak ellenére. Persze előbb-utóbb a nap melegítő sugara a vizeinket kiolvasztja, majd megkezdődik egy folyamat. Beindul az élet a vízfelszín alatt és fölött is. A halak újból elkezdenek nagyobb utakat bejárni, keresni a táplálékokat és persze a mikor a vízhőfok eléri azt a bizonyos szintet, akkor megkezdődik az uszonyosok násza is.

Kihasználva a napsütéses tavaszi időt, ragadtunk is az alkalmon és Józsival a Siófok mellet található Hidegvölgyi horgásztóra látogattunk el.  A barátságos környezetben fekvő tó területén egy kis vadaspark is található, mely még élvezetesebbé teszi az ott eltöltött időt és mind e mellett még állatsimogatásra is van lehetőség. A horgásztó 3ha vízfelületű és átlagmélysége 2m körül mozog, amit főként nagytestű egészséges pontyok, amurok laknak, de ragadozóhal állománya is kimagasló. Horgászhelyünkül egy benyúló részt, szinte mondhatni egy félszigetet választottunk, mivel erről a helyről a tó közepét és végét is meg tudjuk horgászni.

A táborállítás és a felszerelésünk összekészítése után bekevertem az alapozó etetést, ami magvakból, Gold oldódó bojliból és Gold Groundbaits-ből állt.  Amíg összeállt a keverék, addig felcsaliztam a hajszálelőkéket, amikre szintén Gold ízesítésű horogcsali került. Azért esett a választásom a Gold termékekre, mivel szénhidrátalapú ez a termékcsalád, ami jól és könnyedén emészthető, másrészt a scopex-vajkaramella ízesítés jól működik a felmelegedő időszakban. Marker úszó segítségével megjelöltem egy pontot, ahova horgászni fogok, de mielőtt még a végszerelékeket bejuttattam volna oda, elvégeztem az etetést. Kezdésnek 15 dobásnyi csalogató anyagot jutattam be, spomb segítségével.

Józsi sem tétlenkedett, felcsalizta szerelékeit, majd megetette az általa meghorgászott helyet. Az első kapásra sajnos estig kellett várnunk. Egy kis tükrös vette fel a Gold bojlit, aki a fotózás után gyorsan vissza is nyerte szabadságát.

Másnap reggel viszont beindult az élet, bajszos barátaink rátaláltak az etetésünkre és igen csak nagy kedvel csemegéztek róla. Jól működtek a kis méterű oldódó csalizó bojlik. A 6-os méterű The One mikro szakállas horgok is szépen beültek a halak szájába, viszont nem okoztak nagy sérülést.

A tógazda elmondása szerint, tavaly ősszel sikerült véghezvinniük egy kimagaslóan, főként nagytestű pontyokból és amurokból álló haltelepítést, melyről fényképek és készültek. Nem árulnék el nagy titkot azzal, ha bevallanám, hogy mi is szerettünk volna pár pocakost megcsípni a horgászatunk alatt. Józsinak sikerült, igaz nem egy kapitális méretű, de annál szebb, spanyol mintás pontyot megakasztania.

Estére viszont ismét alábbhagyott a halak kapókedve, ekkor pergető botot ragadtam. Nem is kellet sokat várnom, pár dobás után éreztem egy rávágást, amit egy mohó, harcias kis csuka okozott. Nem mellékes, hogy a szép ponty és amur állomány mellet, nagyon jó ragadozóhal faunával is bír a tó.

Reggel várt ránk a horgászat egyik legrosszabb momentuma, a pakolás. Közben Józsi még szákolt egy nyurga pontyot, ami méltó befejezése volt a horgászatunknak. Sajnos hamar végére értünk a túránknak, de ahogy mondani szokták, a jó dolgok mindig hamar eltelnek… Nagyon jól éreztük magunkat, ismét a szabadban lehettünk és sikerült feltöltődnünk a természet szépségeivel. Ha tehetik, látogassanak el a Hidegvölgyi horgásztóra és tegyék próbára magukat, ha pedig családdal érkeznek, akkor a tó mellett található vadaspark tökéletes időtöltés lehet.