2018.03.20.

Fókuszban a horgászat – 2017 emlékezetes horgászatai

Horgászatainkkal mindig az a célunk, hogy Önöknek minél több vizet bemutassunk, hogyan kezdjük a horgászatot és az adott vízen milyen módszerrel sikerült a halakat megfognunk. 2017-ben is sok helyen megfordultunk, szép horgászatokban volt részünk, egyéni és tórekordok dőltek meg, felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk. Most összeszedtük Önöknek az emlékezetes horgászatokat és a legszebb fogásokat. Kezdjük is az első horgászattal, ami még az előző télen volt a Bokodi erőműtavon, és hát nagyon szép pontyokat sikerült fogtunk. Nagyon szép napsütéses időt fogtunk ki és ezt a halak is értékelték.

Tavasszal Háromfán jártunk, Norbi még nem horgászott ezen a tavon. Gondoltuk, hogy óriási kihívás lesz, ez így is lett, de szerencsére sikerült megbirkóznunk a töklevéllel annak ellenére, hogy az még nem emelkedett fel teljesen, hanem vízközt volt. Nagyon jó pontyokat tudtunk fogni, és sikerült Norbinak megdöntenie az egyéni koi-ponty rekordját, ami egy közel 15 kilogrammos példány volt.

Tavasszal sikerült összehozni még egy túrát, viszont most átléptük az országhatárokat. Horvátországba indultunk egy bányatóra. Egyikünk se volt még itt, nagyon vártuk, nagyon nagy izgalomba voltunk, hiszen nem lehetett előre helyet foglalni. Amikor kiérkezünk a tóra, ott szembesülünk vele, hogy hol találunk helyet. Sikerült aránylag egy jó helyet találnunk, fogtunk is a tó halaiból. Igaz, hogy éjszaka, de ettől függetlenül nagyon jól éreztük magunkat.

A Budapest mellett található Big Carp Lake-re látogattunk el. Ez számunkra ismeretlen víz volt, viszont tudtuk, hogy óriási pontyok élnek itt. Nehézkesen indult a horgászatunk mivel a pontyok nem igazán voltak a kapókedvüknél, de a túra végére azért sikerült egy pár szép példányt fognunk.

A következő túránk az egy csodálatos kék színű bányatóra terveztük. Azt hiszem erről is elmondhatjuk, hogy nem volt egyszerű a horgászat. Először a parton kezdtük meg a horgászatot, itt nem tudtunk annyira eredményesek lenni, utána viszont csónakba szálltunk, beköltöztünk a szigetre, annak ellenére, hogy ez nem volt egy egyszerű művelet, viszont megérte, hiszen itt már gyönyörű pontyokat tudtunk fogni. Tudjuk, hogy nehéz döntés a költözés, de van amikor nincs más választás annak érdekében, hogy eredményesek legyünk.

Nyáron a Zoltán és Dianna horgásztóra látogattunk el, korábban már jártunk itt, viszont most kimondottan amurra horgásztunk. Főként tigrismogyorót és kukoricát vittünk magunkkal, ezzel is etettünk. Szerencsére bevált ez a technika, mivel a horgászatunk alatt szép számmal sikerült fognunk ebből a halfajból.

Következő helyszínünk az Alaszka horgásztó volt. Én még nem horgásztam itt, viszont Norbi igen, sőt az ő ötlete volt, hogy látogassunk el ide, és pecázzunk egy jót. Sikerült is, nagyon jó volt, nagyon jó halakat fogtunk, és nagyon erősen küzdöttek. Volt olyan ponty, amit másfél órán keresztül fárasztottunk ketten, egy 18 kiló 80 dekás tőponty, hihetetlen volt. Teljesen kifáradtunk, a hal olyan erőben volt, hogy nappal akasztottuk meg, akkor történt a kapás, és késő éjszaka fárasztottuk ki. De igazából, ami a leglényegesebb volt, hogy sikerült megdöntenem az egyéni rekordomat, egy 24,5 kilós tőponttyal.

Őszi horgászatunkat a Palotási víztározóra terveztük, mindketten nagyon vártuk, sőt, számomra nagyon közel áll hozzám ez a víz. Tavasszal már jártunk itt, a gáti állásban horgásztunk és már akkor megfogadtuk, hogy ősszel ismét visszatérünk. A gyönyörű, nádasokkal teli tavon jól indult a horgászat, de a pontyok átírták a forgatókönyvet, nem voltak étvágyuknál, így Norbi kitalálta, hogy váltani fog és kialakított egy amuros etetést. Ez be is jött, az amurok lettek a horgászat főszereplői és ezzel megmentette a túrát.

Novemberben, egy utolsó év végi horgászatra indultunk a Dunavarsány mellett található Big Carp Lake-re. Nagy célunk nem volt, horgásszunk egy jót, lesz ami lesz, még a pergető botokat is beraktuk rengeteg műcsalival. Három éjszakára érkeztünk, igazi téli idő várt minket, nappal egy-két fok, éjjel pedig mínuszok. A pontyok nem nagyon voltak az étvágyuknál, de pergetve sikerült a ragadozó halakból fognunk. Ezen a túrán ismét sikerült megdöntenem az egyéni rekordomat egy 30,25kg-os tőponttyal, ami egyben tórekord is lett a 2017-es évben. Emellett még fogtam egy 14 kg-os példányt, ami eltörpült az előző fogás láttán.

2017-ben számunkra ezek voltak a legemlékezetesebb horgászatok, ahol különleges élményekkel gazdagodtunk, és szép fogások születtek. Találkozzunk 2018-ban is, amikor minél több helyszínre szeretnénk ellátogatni, és minél színesebb túrákat szeretnénk Önöknek megmutatni!