The Fishing & Hunting Channel – Közép-Európa egyetlen lokalizált horgász-vadász csatornája

Nyári kalandok

Talán nem vagyok egyedül ezzel, de a nyári hónapok nem tartoznak a kedvenc horgászszezonjaim közé. Amikor a hőmérő higanyszála 30 fok felé kúszik, nagyon fárasztó és kimerítő tud lenni egy több napos horgásztúra. Ilyenkor a nappali forróságot egy árnyékos helyen vagy a vízben ülve lehet csak elviselni.

Viszont a legutóbbi horgásztúrámon érdekes módon csak a feszített víztükörben a nappali órákban voltak aktívak a halak. Az ember azt gondolná, hogy az éjszakai órák lehetnek a nyerők nappal pedig a halak is fürdenek és sziesztáznak, de ez május derekán nem így alakult.

Helyszín, az egyik kedvenc bányatavam, a Szücsi Völgy tó, mely oly sokszor adott nekünk emlékezetes fogásokat. Kedvesemmel kettesben terveztük a horgászatot, és a tó darabosabb példányaira horgásztunk célzottan. Etetéseinket a mélyebb részekre összpontosítottuk, 8-11 méterre helyeztük el a botjainkat.

Mivel mindenütt a lehető legegyszerűbb végszerelékeket használom, itt sem volt másképpen. Bakonyi Kornél barátom  által készített középkonzolos ólmokat használom a mély vizeken, mivel garantáltan felcsavarodás mentesen le tudom engedni a végszerelékeimet 10 méteres mélységekbe is és a hal akasztásánál is az ólom középső súlypontjának köszönhetően tökéletes gyorsasággal húzza be a hal szájába a horgunkat. Előke zsinór egy bevonatos 25 librás előke, horogméret pedig 6-os méretű Carp’R’Us Long Shank Nailer. Akadó mentes területeken tökéletesen használható ez a hosszú szárú hajlított horog, viszont a fárasztást is csak kíméletesen végezzük, mivel a hosszú erőkar miatt nagy sebet ejthet a hal száján. De megfelelő terepen használva, kíméletes fárasztással tökéletesen használható.

Mivel nem szerettünk volna sok halat fogni, így a kisebb etetések mellett döntöttünk. Csalijaink a Karel Nikl palettájából a Gigantica és a személyes kedvencem az Extasy volt. Se mag se pellet csak pár marék bojli ment be botonként. De a taktika csak részben működött, mert nagyon sok 6-10 kg-os halat sikerült kifognunk. De erre szokták mondani, aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot …

Titkon tudtam, hogy a kisebb pontyok mellett ott lapulnak a nagyobb példányok is, csak idő kérdése és előjönnek azok is. Addig nincs más dolgunk, mint élvezni, amiért a vízparton vagyunk, a horgászatot. Az egyik botom szépen adta a halat, nyugodt is voltam, mert tudtam, hogy a másik botomon nincs nyüzsgés, és onnan fog jönni a nap hal. Három nap csend után, hajnali 4 órakor igazi nagypontyos kapást követően, megszólalt végre a hallgató botom, és egy közel 1 órás fárasztást követően kezemben tarthattam életem eddigi legnagyobb pontyát, a maga 28,50 kilójával. Gyorsan szóltam a szomszédban horgászó régi ismerőseimnek, Sebők Bélának és Avar Istvánnak, hogy hitelesítsék a fogásomat, és Ők is megcsodálhassák életem halát! ” Srácok bocsánat a korai ébresztésért, és köszönöm a segítséget! “

Örömöm szinte leírhatatlan volt, hiszen ez a csodás hal új egyéni rekordomat jelentette! Majd jött a folytatás… Kedvesem is sok szép halat fogott a túra alatt, de az utolsó  reggeli kávézás közben ő sem tudhatta, hogy mi a következő hala .

Erős húzós kapás, természetesen azon a botján, ami egész éjszaka hallgatott, bő fél órás fárasztással egy kerek 20,50 kilós tükörponttyal megdőlt az ő egyéni rekordja is!

Kívánhatunk ennél jobb horgászat?