The Fishing & Hunting Channel – Közép-Európa egyetlen lokalizált horgász-vadász csatornája

Sikeres Sporthorgász februári számából

A legjobb évem

Minden év végén összegzem, hogyan sikerült az elmúlt 365 napom, és egyben elkezdem tervezgetni a következő esztendő horgászatait is. Azt gondolom, nyugodtan mondhatom, hogy az elmúlt években is hihetetlenül jó pecákban volt részem. Mindig emlékezetes marad a szlovákiai kecsegehorgászatom vagy például az Adácson kipergetett hatalmas süllők (kettő 9 kiló feletti és egy 10 kiló feletti) megfogása. Nagy élmény volt a Kiskunsági-csatorna ajándéka: az a bizonyos 24 kilós amur. Kedvenc vizemen, a Dunán megfogott márnák vagy éppen amurok látványa is örök emlék marad. A 2019-es esztendő azonban mindent felülírt. Ez az év számomra a rekordok és a még be nem teljesült álmok éve volt. (Jankovich Krisztián)

The One Big One

Norbival indultam a behúzós horgászatra, hogy üldözőbe vegyük a látóképi vad pontyokat. A 8-as helyet választottuk, ennek nem volt különösebb oka, akkor ez jónak tűnt. Ezen a részen a túloldalon már nem lehet horgászni, bedőlt fák vannak, nádas, és itt a vízmélység nagyon kedvező volt. Úgy döntöttünk, hogy ezt a részt biztosan meghorgásszuk, de a parttól 40-50 méterre is találtunk jónak tűnő helyeket. Mivel behúzós horgászatra készültünk, ezért rövidebb, háromméteres Sonic botokat használtunk, amikre nagyméretű orsókat tettünk fel, vastag, 35-ös zsinórral. (Ács József)

A kitartás jutalma

Nagyon vágytam már egy kemény kapásra, a kapást követő határozott fejrázásra és a küzdelem végén a felszín alatt megjelenő, tüskéit az égnek feszítő pazar zsákmány látványára. Ezeddig fukar volt hozzám kedves folyóm, és nagyon bízom benne, hogy nem marad adósom, és megajándékoz egy-két darabosabb ragadozóval is még a márciusi kikelet előtt. Rajtam nem fog múlni, mert hajnaltól az este beköszöntéig rendre végigdobálom kedvenc helyeimet, és megannyi új szakaszt is górcső alá veszek. (Oláh Csaba)

Tengerre, magyar!

Pálfai Gábor barátom horgászutazással foglalkozó cége több mint tíz éve viszi vendégeit az Indiai-óceántól a Mexikói-öbölig, a Földközi-tengertől a kanadai Fraser folyóig, ami a Csendes-óceánba torkollik, és a világ jelentős fehértokhal-populációját őrzi. Vele beszélgettem, felidézve közös utazásainkat, áttárgyalva mindazt a rengeteg tudnivalót, amelyek birtokában sok horgásztársunk számára élvezetessé, felhőtlenné, biztonságosabbá tehetjük az óceánokon való horgászatot. (Zákonyi Botond)

Soha ne add fel!

A horgászsajtó és a horgászfilmek mind arról szólnak, hogy milyen fogások születnek. Azonban az élet nem ennyire egyszerű, bizony előfordul, amikor semmi nem akar összejönni. Természetesen ilyenkor sok dologra ráfogjuk a sikertelenség okát. De ha nem adjuk fel, a kapástalan időszakban is szerezhetünk fontos infókat, nem mellékesen pedig következő kapásnak sokkal nagyobb lesz az értéke! (Lukácsi Béla)

Elkezdődött!

Valóban rohan az idő. Immáron megkezdtük a harmadik évezred harmadik évtizedét is. Milyen érdekes, hogy mi, akik a hetvenes években születtünk, még csak a negyvenes éveinket tapossuk, de már két évezredben, két évszázadban és hat évtizedben is éltünk! Sőt, mi több, még horgásztunk is! És bizony, mint minden ember, az évfordulókat új esélyeknek tekintjük, ami fogadkozásra buzdít. Ennek jegyében egyre hisszük, hogy a következő 365 napban majd sokkal többször, sokkal többet, sokkal nagyobbakat… (Jakó László)

Az első menyus története

Bár télvíz idején sokaknak elmegy a kedve a pecától, hiszen a hideg jelentősen rontja vízparti komfortérzetünket, arról nem is beszélve, hogy kevés békéshal fogható nagy biztonsággal a leghidegebb hónapok során, azonban néhány fanatikus ilyenkor is talál magának kihívást! (Szabó Bence)

Puhák, kecsesek és csábítóak

A ragadozó halakra pergetve próbálkozó modern horgászok már nem hagyhatják figyelmen kívül a Nagy-Britanniában „softies”-nak nevezett lágy, kecses, már-már hívogató formájú és mozgású csalikat. Általánosan elterjedt az a vélekedés, és több összehasonlító vizsgálat is bizonyította, hogy a jelenlegi műcsalikkal rendszeresen lehet csukát fogni, méghozzá nagy csukákat – ez pedig az egyik fő oka népszerűségük folyamatos növekedésének. (Dermot Ogle)