2016.08.29.

A Hal a Horgász és a Szakács – Szelidi-tónál

Pupával most a Szelidi-tóra látogattunk el, ahol ismét egy jó főzős horgászatot láthatnak tőlünk!

Itt, a Szelidi-tavon nem csak a vízi világ hihetetlen változatos, hanem az éjszaka folyamán találkozhatunk túzokkal, vaddisznóval, őzzel, nádi farkassal, ezt az éjszaka folyamán mi is megtapasztaltuk!

Régi emlékeim jutnak eszembe, amikor itt horgásztunk több mint 10 évvel ezelőtt, fogtuk a szép halakat, pontyokat, amurokat, és ha már a Szelidi-tónál tartunk, Magyarország 5. legnagyobb tava, több mint 100 hektáros, átlagmélysége 3-4 méter. A tó több 1000 évvel ezelőtt keletkezett, az utolsó jégkorszakban, akkor a jég vájta ki a medret. A vize különleges, sót tartalmaz. Van egy legenda, miszerint Bence Vitéz úgy meghajtotta a lovait, hogy a lovak patái elvástak és hát lehozta őket ide tóba, beállította a lovakat, és ittak a lovak a tó vizéből, és meggyógyultak!

A műsorunk egyik főszereplője a hal, de nemcsak horgásztunk, hanem bejártuk a környéket, többek között ellátogattunk Dunapatajra a gyönyörű paprikatermő vidékre és megkóstoltuk a homoki borokat. Éppen a szüret kellős közepébe estünk, nem hagyhattuk ki a must kóstolását sem, amiről garantálom, hogy 100%-ig szőlőlé.

Egyébként sokan úgy vannak vele, hogy a homoki borok nem olyan jók. A homoki borokban is meg van az a finom kis lágyság, meg azaz üdeség, ami összetéveszthetetlen!

Pupa ismét odatette magát és elkészített egy hallevest a keleti konyha ízei alapján. Előkerült a garnéla rák, és egy hal alaplét és egy zöldséglevest kevertünk össze.

Katona Józsi főzőt nekünk egy igazi Duna melléki halászlevet. Jó kis makói hagyma kell bele, meg helyi Kalocsa környéki Dunapataji paprika. Na meg a gyufatészta…van, aki ezzel szereti, van aki kenyérrel, ahogy kívánja, de mi tésztával ettük itt ezen a fertályon.

Nagyon jó kalandokba volt részünk itt a Szelídi tavon, mindig jó visszatérni ide a homoki borok és a Kalocsa környéki paprikatermő vidékre.