The Fishing & Hunting Channel – Közép-Európa egyetlen lokalizált horgász-vadász csatornája

Pliva Fly Fishing

Jant eredeti magyar gulyással és túrós palacsintával vártam. Bejött a számításom, cseh ember létére tényleg nem evett még igazi gulást’. Persze ő sem üres kézzel érkezett. A pilseni szállítmány viszont egészen a Pliva partjáig utazott (vissza már nem), ahová másnap délutánra érkeztünk meg.

A nyári horgászatokon felbuzdulva lett az úti cél ez az egyedül álló mészkő folyó. Arany pérek lakják és sebes pisztrángok. Nem telepített víz, még is nyüzsög benne a hal, a biomasszája pedig elképesztő. Aki azt hinné, hogy gyerekjáték itt a halfogás az nagyot téved! Akvárium pecának is lehet nevezni a plivai legyezést, hisz még a vízközt lebegő halak árnyéka is látszik a sóderes aljzaton, annyira tiszta a vize.

Jan világlátott legyes, de még az ő álla is leesett mikor meglátta a folyót. Nem sokat vacakoltunk, nekiestünk, hogy aztán móresre tanítson bennünket a Pliva. Megkezdődött a több napos horgászat. Nem túlzom, ha heroikus küzdelemnek minősítem, hiszen még egy világbajnok legyesnek sem adta csak úgy a halat a Pliva.

Ahogy teltek a horgásznapok, úgy okosodtunk, de annál többet nem árulok el, hogy helyi barátunk Zeljko húzott ki minket a csávából. Nem sokára vágóasztalon az anyag, jövőre a Légy-OTT! legújabb részéből minden kiderül.