The Fishing & Hunting Channel – Közép-Európa egyetlen lokalizált horgász-vadász csatornája

Sikeres Sporthorgász októberi számából

Szakíts, ha bírsz

Szavakkal, persze, szinte reménytelen pontosan érzékeltetni, hogy miért vélem oly érdekesnek és a legizgalmasabb harcsázásnak a szakítós módszert, de sejtetni talán azzal is jól lehet, ha majd a megfelelő pillanatban tárgyszerűen, lépésről lépésre végigkövetjük a kapás folyamatát. Előtte azonban ismerkedjünk meg néhány fontos körülménnyel, a megfelelő felszereléssel és egy-két technikai részlettel, amelyek megléte vagy betartása több sikert és kevesebb kudarcot jelenthet. Mindezekről Drapos Istvánt kérdeztem egy olyan, botok mögött átvirrasztott éjszakán, amikor mindössze egyetlen kapásig jutottunk, ami ráadásul nem is akadt rendesen, és néhány másodperccel a megduplázott bevágás után a harcsa elment… (Szarka László)

Busaláz

Az egész országot elérte a busaőrület. Sokan kedvet kaptak ehhez a fajta horgászathoz. Nap mint nap látok a közösségi oldalakon e kínai jövevényhallal pózoló horgászokat. Nem csodálkozom, hiszen igazi sportértékekkel bíró halról van szó, amelynek nem mellékesen nagyon finom a húsa is. (Jankovich Krisztián)

Ellopott percek

A következő sorok apropóját egy félig-meddig hivatalos utazás adta, amikor Balatonkenesére kellett utaznom, de egyben biztos voltam, pergetőbot lesz nálam! A hivatalos program 9-kor kezdődött, de szóltam a velem együtt utazó kollégámnak, hogy mi napfelkelte előtt fogunk indulni. Azt hitte, elment az eszem, de reggel 6 órakor, amikor majszoltuk a kiflit az autóban, elhitte, hogy nem viccelek. Valamivel 7 óra után értünk le a partra, s azonnal a botért nyúltam, és a műcsalis dobozért. (Hodula Tamás)

Óriás pontyok a Búzásvölgyi-víztározóból

Norbival ismét egy ismeretlen vízre látogattunk el, a Mátra közelségében lévő Búzásvölgyi-víztározóra. Gyönyörű környezetben található az 52 hektáros víz. Mi a tónak az első felében helyezkedtünk el, ahol inkább a mély víz található, tőlünk balra nem mesze volt a gát. A tó átlag mélysége körülbelül három méter, néhány helyen elég akadós a víz, bedőlt fák és bokrok övezik a partot. Jobb oldalunkon volt a tó vége, ott található egy híd, mögötte pedig a halvédelmi terület. (Ács József)

A megnyugodott folyón

Nem megyek messzire, az első kanyarban állítom le a ladikomat. A mélybe ügyes kis gumihalat eresztek, és megkezdem a meder átfésülését. A folyó vize kristálytiszta, a sodrása is kellő sebességű, nagy eséllyel reménykedhetek egy sikeres horgásznapban. Fejben végig is szaladok egy hevenyészett terven, egy elképzelésen, mely mentén a mai napomat szeretném végighorgászni. Sorba rakom a potenciális, lehetséges helyszíneket a sokéves tapasztalataim alapján, de nem jutok a végére, mert egy hatalmas ütést kapok a sárga pálcámra! Keményet húzok az akcióba! Botom perecben marad, és spicce ropogva vágódik a folyóba! Lazítok az orsóm fékjén, mely sírva adagolja a fonottat a távolodó harcsának. Nem sokat gyönyörködhettem a tájban, szinte csak most kezdtem meg a horgászatot, és máris egy kapitális bajuszossal küzdhetek.  (Oláh Csaba)

Harcsák a felszínen

Vannak szituációk, amikor a harcsák annyira a vízfelszín közelében vadásznak, hogy néha kilátszik a hátuk, persze – a harcsa életmódja miatt – mindez az éj leple alatt történik. Az egyik legjobb ilyen a pocokúszás, népszerű nevén egérúszás. De mi van akkor, ha az a fránya pocok nem akar úszni, vagy nem látjuk? (Lukácsi Béla)

A polihisztor

Dr. Kiszely Pál: „Gyerekkoromban sokat jártam le rákászni dróthurkos bottal a Balatonra. Lenyűgözött a testük, alakjuk, életmódjuk. Jóval később, már kutató biológusként rákfarmot szerettem volna létrehozni itthon, de sajnos nem sikerült. A hazai természetvédelem szerintem bizonyos esetekben túl szigorú, példát vehetnének a finnektől, németektől, svédektől, osztrákoktól, akik szintén védik a rákokat, de ésszel. A hazai rákállományt, ha kell, erősítsük meg például telepítésekkel.” (Zákonyi Botond)

Mátrai pontyok nyomában

Vasárnap délelőtt érkeztünk a Mátra lábánál fekvő, festői szépségű Búzásvölgyi-víztározóra. A víz a hetvenes években létesített völgyzárógátas tó, négy méter körüli átlagmélységgel rendelkezik. A tó hossza mintegy három kilométer, területe 54 hektár. Halfaunája igen változatos, így bátran ajánlom mindenki számára! Hatalmas öreg pontyok, amurok lakják, matuzsálemi harcsák és óriás méretű busák élnek itt. (Kubuk Dániel)